癒やしはもっと自由にBLISSFUL NOW COMES WITH MORE FREEDOM

水廻りを解放した日本住宅の進化

古来より生活の一部として根付き、独自の発展を遂げてきた日本の入浴文化。
1964年に実用化された「ユニットバス」が一般住宅にも普及したことをきっかけに、
より衛生的な環境での入浴を自宅で楽しめるようになりました。
また、制限が多かったバスルームなど水廻りのレイアウトも、
柔軟な発想と住宅の進化によって自由なプランが楽しめるようになり、
水廻りの制限から解放されていったのです。

A HOUSING EVOLUTION FREES THE PLACEMENT OF WATER FIXTURES

Having been part of Japanese lifestyles since ancient times, bathing culture in Japan has developed along unique lines.
When the “unit bathroom” first commercialized in 1964 achieved popularity in general housing,
it became possible to enjoy bathing in a more hygienic environment within the household.
A shift toward more flexible concepts and the evolution of residential housing have also led to greater freedom in bathroom plans,
which until then had been affected by numerous restrictions on the layout of faucets and similar fixtures,
and freed them from constraints on design.

和魂洋才の新たな入浴文化が誕生

急速に変化しながら発展する日本の住環境。
しかし、入浴は日本人の大切な時間であるにもかかわらず、
バスタブやバスルームのデザインはあまりにも無味乾燥なものでした。
そんな中、海外の大型ジェットバスや、華やかでデザイン性の高い
インテリアの要素も貪欲に取り入れ、独自の入浴文化として
昇華させようとする新たな挑戦が始まります。
そして、住宅設備施工とタイルコーディネイトで実績を積み重ねてきた
施工会社の情熱と入浴へのこだわりを、
「確かな品質、丁寧な施工、自由なバス空間」として提案する
和魂洋才のブランド「Artis」が誕生しました。

THE BIRTH OF A NEW BATHING CULTURE FUSING JAPANESE SPIRIT
AND WESTERN KNOW-HOW

Japan's residential environment developed during a period of dramatic expansion.
Despite bathing occupying an important place in the lives of Japanese people,
bathroom and bathroom design remained dull and uninteresting.
Before long, construction companies became avid purchasers of large jet baths from overseas,
as well as voracious adopters of interior elements characterized by opulence and design flair.
Thus began the new challenge of sublimating these aspects into a unique bathing culture.
It was the passion of a construction company with a long track record in bathroom work and coordinated tiling,
and an obsessive attention to detail in matters related to bathing that led to the birth of the Artis brand,
which represents the fusion of Japanese spirit and Western know-how under the slogan
“bathing spaces of absolute quality, careful construction, and unrestricted design.”

入浴を“寛ぎの頂点”へ

Artisの使命は、入浴を“寛ぎの頂点”へ高めること。
いま、多くの人が暮らしの中に、寛ぎを求めています。
その幸せの瞬間を担う、最適な空間はバスルームだと、私たちは考えます。
幸せに浸る至高の時間。
そんなバスルームで過ごす癒しのひとときを、もっと華やかに、
自由なものへと進化・発展させていくことに、
私たちはこれからも全身全霊で挑戦し続けます。

BATHING AS THE PINNACLE OF RELAXATION

Artis’ mission is to elevate bathing to the “pinnacle of relaxation.”
In today's world, many people are seeking relaxation in their daily lives.
We firmly believe that it is the bathroom that represents the ultimate space for these precious moments of happiness.
A time of happiness steeped in supreme indulgence.
We will continue to devote ourselves to driving the evolution and development of the bathroom to further reduce restrictions and
further enhance the opulence of a blissful time. 

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